Bokningsvillkor

Teamstar Holiday Rentals (hädanefter refererade till som THR/bokningsagent) är en del av Team Group 2000 S.L. och agerat som en bokningsagent på uppdrag av fastighetsägare vars bostäder presenteras på denna webbplats. När ett bokningsformulär har utfärdats av THR, på uppdrag av ägarna, så är godkännandet av bokningsformuläret ett juridiskt bindande avtal mellan fastighetsägaren och semesterfiraren. Bokningsvillkor förklaras nedan och utvecklar även vårt engagemang som bokningsagent. Termerna "vi / företag" avser oss, det vill säga THR, och "du/din/kunder" hänvisar till semesterfirare.

Lista på fastigheter
Lejonparten av våra bostäder sköts om och administreras av THR. Vissa sköts dock själv om av fastighetsägaren.

Om att göra en bokning och betala för den

  • Vår minsta hyrestid är 5 nätter. Alla bokningar för kortare tid debiteras på samma sätt som en 5 nätters bokning. THR är enligt en ny spansk lag lag skyldiga att visa per natt-priser och dessa är endast för vägledning. 5-nätter priset debiteras pro rata av veckopriset.
  • När du gör en bokning, har du en vecka på dig att betala för att säkra bokningen. En depositionsavgift på 20% av det totala priset betalas vid bokning. Denna deposition - återbetalas i händelse av avbokning. Vi accepterar betalning i euro eller Sterling även om vi inser att vår växelkurs kanske inte är samma som den du kan få från ditt hemland. Depositionen kan betalas antingen genom kreditkort eller banköverföring till vårt spanska eller brittiska konto. För kredit- eller betalkorts-betalningar utgår en 3% administrativ avgift. I vilket fall som helst när du gör en bokning, krävs dina kreditkortsuppgifter, och dessa uppgifter behålls av oss fram till din semester hos oss är slut, och då raderar vi dem helt.
  • Vi förbehåller oss rätten att avboka dig om du inte betalat din 20% depositions-avgift inom 7 dagar efter bokning. Avboknings-anmälan krävs skriftligen per post eller via e-post och måste antingen undertecknas av eller härröra från samma e-postadress som den person som fyllde i bokningsformuläret. För de kunder som bokar inom 8 veckor efter avresedatum, krävs full betalning vid bokningstillfället . Underlåtenhet att betala 8 veckor före semesterns startdatum (om inte annat avtalats av THR) kommer att resultera i att kreditkort debiteras för det utestående saldot. I gengäld kommer THR att kunna leverera en skriftlig bekräftelse för betalningen till semesterfirare som de kan anlända om de aktiverar sin reseförsäkring för ersättning.
  • Efter betalning av depositionen, blir utbetalningen av resterande belopp utfärdat 8 veckor innan ankomst. I händelse av utebliven betalning av summan, kommer betal/kreditkort tillhandahålls THR som en garanti för din bokning, och det debiteras för det utestående beloppet och boendet blir automatiskt tillgänglig igen. Under sådana omständigheter som betal/kreditkort är/ har nekats så f kommer företaget att göra sitt bästa för att återkräva summan på andra sätt. I händelse av uppsägning krävs skriftlig bekräftelse, undertecknat av den person som har gjort bokningen.
  • Om du vill ändra din bokning, samtidigt som vi inte kan garantera att vi kan tillgodose önskemålet, kommer vi att göra vårt bästa för att uppfylla dina krav. Observera att i detta fall utgår en administrativ avgift.
  • Observera att oberoende av betalningssätt, krävs kreditkortsuppgifter innan bokningen kan bearbetas och bekräftas. Dina kreditkorts-uppgifter kommer att hållas som säkerhet för att täcka eventuella sprickor/skador/tidsförlust, under hela din vistelse. kreditkortsuppgifterna kommer att förstöras efter din vistelse är avslutad.
  • Se till att telefonnumret du angett är korrekt så vi kan nå dig under din vistelse. Vi rekommenderar att du kontrollerar med din mobiloperatör för att kontrollera att ditt abonnemang fungerar korrekt utomlands.
  • Om bokningsformuläret inte har blivit korrekt ifyllt av dig, så indikerar depositionsavgiften ett godkännande av användarvillkoren, som utgör ett avtal mellan THR och dig. I händelse av en tvist har THR rätt att vidta åtgärder i enlighet med spansk rätt inom de lagar som gäller för Torrox - domstolarna i Malaga-provinsen.

Ankomst och utcheckning
Hyresperioden påbörjas från och med 16.00 på dagen för din ankomst och gäller fram till 10:00 på avresedagen. Vill du checka in eller ut tidigare eller senare så måste du meddela THR detta i förväg. Vänligen observera att tidiga incheckningar och sena utcheckningar är beroende av tillgänglighet och kan avbokas. Om detta sker så kommer du ersättas till fullo för din eventuella betalning för en tidig incheckning och/eller sen utcheckning.

På avresedagen, är det en avtalsenlig skyldighet att tömma alla papperskorgar och ta bort allt skräp och tömma det i närmaste soptunna utanför bostaden, att tömma diskmaskinen, diska, och lägga tillbaka tallrikar etc. i köksskåpen, samt torka alla ytor.

Nycklar och säkerhet
Några av våra fastigheter har nyckelskåp i vilket fall du får tillgång till koden till dessa skåp. Vid samtliga tillfällen som du lämnar fastigheten måste nyckeln till bostaden läggas tillbaka i nyckelskåpet i händelse av att vår personal behöver tillgång till dem. Om du inte ser till att nycklarna ligger i nyckelskåpet tar vi ut en avgift på 30 Euro. Om våra gäster har låst sig själva ute och en medlem av vårt team tillkallas för assistans så tillkommer en kostnad på 80 Euro. Om låssmeden tillkallas, eftersom nycklarna sitter på andra sidan ytterdörren, så tillkommer en kostnad på 100 Euro. Du är själv ansvarig för säkerheten i hemmet vid alla tillfällen då du har tillgång till nycklarna och är ansvarig för alla prylar inom hemmets väggar.

Beteende och uppförande
Alla våra fastigheter är belägna i bostadsområden (och i de flesta fall är de förpliktigade att följa de föreskrifter som anges av administratörerna i överenskommelse med ägarna i området). Därför förväntar vi oss att du respekterar både fastigheten och dess inredning, liksom dina grannar och de gemensamma utrymmena. Eventuella klagomål som rapporterats från grannar eller medlemmar/anställda på THR om oacceptabelt beteende, kommer att behandlas mycket allvarligt och kan leda till uppsägning av avtalet och resultera i din vräkning från fastigheten. Under sådana omständigheter kommer vi inte att vara skyldig att göra återbetalning för förlust av hyresperioden eller annat.

Handdukar och tvätt
Alla sänglinnen och handdukar finns åt dig i bostaden. Däremot förser vi er inte med strand och pool-handdukar. Handdukar som hör till bostaden får INTE användas runt poolen eller på stranden. Observera att i händelse av att sänglinnen och/eller tyget på möbler blir permanent färgade som en följd av tillfälliga tatueringar eller kosmetiska produkter (som hennatatueringar) så tillfaller kostnaden för att ersätta tyget hyresgästen.

Om du eller någon i ditt sällskap orsakar skador på egendomen eller att lösöre som hör till egendomen försvinner, eller att ytterligare städningstjänster blir nödvändiga så dras eventuella avgifter från depositionen. Dessutom, om skador uppstår som kräver extra städning så tas även i detta fall en avgift ut från din säkerhets-deposition. Var god observera att avgifterna för ev. skador baseras på nypris-kostnaden, plus att tidsförlust debiteras (inköp, installation, leverans).

Ditt boende
Boendet är reserverat enbart för de personer som anges på bokningsbekräftelsen och inga andra personer är tillåtna att bo på adressen, såvida inget annat har överenskommits med oss skriftligen och lämpliga betalningar (i förekommande fall) har utgått för detta.

Maxbeläggning
Uppgifterna om hyresgästerna som vi fått i samband med bokning måste matcha de som uppgetts i samband med bokningen. Under inga omständigheter kan det bo fler gäster i bostaden än vad som angetts vid bokning. De som inte följer denna regel kan komma att vräkas från bostaden.

I händelse av att ni i samband med bokning angett fler gäster än vad det finns sängar i bostaden (antalet sängar framgår på vår hemsida www.nerja-uthyrning.se) så reserverar vi oss rätten att avboka beställningen. I dessa fall utgår ingen ersättning. För att undanröja alla tveksamheter kan ingen bokning göras som har fler personer i beställningen än vad det finns antal sängar.

Våra fastigheter
Alla våra villor och lägenheter är privatägda och inredda efter ägarnas smak. Oundvikligen är det alltså så att standard och stil varierat avsevärt från fastighet till fastighet. Och även om vi strävar efter att ge exakta beskrivningar, så kan det ibland hända att inredningen/omgivningarna har ändrat sig och inte längre stämmer med våra beskrivningar eller bilder. Observera att föremål som diskbaljor, bestick, badmattor etc. inte alltid ingår. I den händelse att de inte ingår är inte bokningsföretaget ansvarigt att tillhandahålla dessa. Majoriteten av våra områdespooler stängs under vintertid, och öppnings- och stängningsdatum varierar. Vi kan inte hållas ansvariga om en pool (privat eller områdespool) blir oanvändbar på grund av oförutsägbara omständigheter.

Vi strävar efter att upprätthålla den högsta standarden på våra bostäder. Detta kan ibland resultera i vissa renoverings - eller repareringsarbeten som utförs under din vistelse. Vi gör alltid vårt bästa för att informera er om detta via kontaktnumren du har gett oss.

Våra förpliktelser och skadeståndsskyldighet
De boenden som ingår i vår portfolio är privatägda och vi och THR (bokningsbolaget) agerar som uthyrningsagenter åt ägarna av fastigheterna. Alla bokningsvillkor och krav har godkänts av ägarna. Teamstar har inspekterat varje bostad på plats och kontrollerat att all information som vi anger i såväl digital som tryckt form är korrekt.

Dessutom gör vi vårt yttersta för att informera de som hyr bostäder via oss om det skulle uppstått någon förändring. Det ska dock poängteras att alla ändringar av egendomarnas inventarier är bostadsägarens ansvarsområde. Vi kan bara ta ansvaret om ett klagomål uppstår som en följd av att någon som arbetar för oss skulle ha gett felaktig information. Om hyresgästen framför ett klagomål som ligger under bostadsägarens ansvarsområde så kommer Teamstar att se till att agera som medlare mellan de två parterna och göra allt för att en lösning ska nås.

Vi kan dock inte läggas till last om tjänster som gas, el, vatten slutar fungera som de ska, inte heller om andra typer av fel uppstår, som kan härledas till hyresgästens handlingar.Inte heller kan företaget hållas ansvarigt för avgifter utfärdade av tredje part, såsom flygplatstransfer/taxi/transporter i allmänhet och utförda tjänster av liknande serviceföretag. Inte heller kan företaget ta på sig ansvaret för ev. olycksfall, dödsfall, kroppsskada eller sjukdomar, som för alla eventualiteter ska täckas av reseförsäkringen.

Alla hyresgäster som är 16 år eller äldre är enligt lagen skyldiga att registrera (innan ankomsten till Spanien) följande till THR: passnummer, datum för dess utfärdande, för och efternamn, kön, födelsedatum, födelseland, nationalitet och datumet då man anländer i Spanien. Detta är något som de spanska myndigheterna ställer krav på och det är således obligatorisk att lämna ut dessa uppgifter. Vi för uppgifterna vidare till de spanska myndigheterna. Teamstar tar inte på sig ansvaret att betala eventuella böter som uppstår som en följd av att man underlåtit att uppge informationen. Alla eventuella böter vidarebefordras till hyresgästen i fråga.

Rökfritt
Alla våra bostäder är rökfria.

Husdjur
Inga husdjur är tillåtna i fastigheten vid någon tidpunkt, såvida ni inte fått vår skriftliga godkännande för detta. Några få bostadsägare tillåter hundar att uppehålla sig i bostaden under längre vinter-bokningar. I händelse av att THR tillåtit dig att ta med ditt husdjur så kommer vi att debitera en extra avgift för städning som debiteras dagen för utcheckning.

Speciella önskemål
Vänligen observera att alla priser som anges i boxningsformuläret gäller förhandsbokade "holiday extras". I händelse av att ni bokar "holiday extras" på plats så utgår en extra avgift på 15 €. Om en "holiday extras" bokas och sedan avbokas så utgår en avbokning-avgift på 10 €. Alla bokningar som inte betalats inom 48 timmar efter ankomst utgår en administrations-avgift, som dras från kreditkortet, på 15 €.

Har ni några speciella önskemål måste dessa anges till oss skriftligen vid bokningen så vi kan göra allt vi kan för att tillgodose dina önskemål, men vi kan inte garantera att vi alltid kommer att lyckas. Vänligen meddela vår bokningspersonal om eventuella särskilda krav, i synnerhet om någon i ert ressällskap har några speciella behov. Terrängen i Nerja och omgivande områden tenderar att vara kuperad och vissa områden kan bara nås till fots. Våra bostäder i inlandet ligger i vissa fall i bergsområden som kan vara olämpliga för rullstolsburna gäster.

TV/Satellit-TV
Vid bokningen av bostaden kommer du att ha blivit informerad vilken typ av TV/Satellitsystem som finns installerat i din bostad. Försök helst inte att ställa om satellit-Tv:n eftersom detta kommer att medföra en extra kostnad i form av en tekniker som vi behöver anlita för att ställa tillbaka kanalerna som de var. Var god observera att under januari månad 2014 så utgick Spaniens ”Freeview”-uppkoppling (som bland annat tillhandahöll alla brittiska TV-kanaler). Sedan dess har flertalet av våra bostadsägare installerat alternativa TV-uppkopplingar med flertalet kanaler på olika språk. Alla bostäder som tillhandahåller extra TV-kanaler till dags dato har dessa listade i botten av respektive bostads-beskrivning.

WIFI-Internet
Flera av våra bostadsägare har installerat Wifi/Internet. Det framgår tydligt på respektive bostads beskrivning vilka som har Internetuppkoppling. THR kommer inte ersätta hyresgäster om det skulle vara så att Internet-uppkopplingen inte fungerar. Vi ber er att inte försöka ändra inställningarna i routern, lösenord, eller kablarna.

Om tredjepart måste kallas in, och förutsatt att denne konstaterar att felet berodde på hyresgästen och en faktura skickas till bokningsbolaget Team Star på grund av detta så vidarebefordras fakturan till hyresgästen (exempelvis om luftkonditionering, Internet eller vitvaror etc. går sönder eller används felaktigt av gästen).

Vad ingår och vad ingår inte i inventarierna?
Städutrustning som diskmedel och smutsrengöringsmedel och allrengöringsdukar ingår inte. Däremot återfinns det toalettpapper, kökshanddukar, handukar och sänglinnen. Det är dock inte säkert att det finns så mycket toalettpapper i bostaden att det räcker till hela vistelsen. Tanken är att sådana förbrukningsvaror ska finnas tillgängliga så det inte uppstår besvär i början av vistelsen.

Bad/duschrum
Alla bad och duschrum som anges i beskrivningen av fastigheterna kan vara endera badrum eller duschrum. Alla badkar har dock duschmunstycken.

Villa underhåll/störningar
Simbassänger och trädgårdar hålls i ett bra skick. Då och då händer det att ägaren måste utföra underhållsarbete. Närliggande områden kan ibland vara ett störningsmoment och vi kan bara ge garantier i samband med bokningen men kan inte acceptera ansvar om störande verksamhet påbörjas (utan att man meddelat oss detta) under er vistelse. I lantlig miljö är det inte ovanligt att man kan få höra tuppar gala, hundar ylar eller att man stöter på en och annan gnagare.

Om bekvämligheter såsom vatten och el, eller VVS-system eller mekanisk utrustning slutar fungera i er bostad kan vi inte acceptera ansvar för detta (som vi angett ovan), men vi gör alltid vårt yttersta för att åtgärda eventuella problem så snabbt som möjligt. Vi kommer också att hålla er informerade i den takt vi får uppdateringar från byggarbetarna eller kommunen.

Privat pool underhåll
THR tar inte på sig något som helst ansvar vad det gäller underhåll eller öppettider för områdes-pooler. Då vi vill säkerställa oss om att vattnet i poolerna är kristallklara under er vistelse i våra bostäder så har vi jobbat hårt på att se till att alla pooler har rätt klorin- och PH-värden. Vattennivåerna i de flesta privata poolerna sköts av Teamstar Services (vår underhållsavdelning) en gång i veckan. Emellertid, på grund av normala höga temperaturer så utförs inspektioner av poolerna 2 gånger i veckan mellan juli och augusti.

I syfte att underlätta denna process så ber vi alla gäster att duscha innan ni går ner i poolen, och undvik att gå ner i poolen direkt efter att ni applicerat solkräm eller liknande produkter. Om inte denna försiktighetsåtgärd efterföljs så slutar det oundvikligen med en "grumlig" pool. Om beteendet upprepas gång efter gång så slutar det med att poolen blir obrukbar, i synenhet då under de varmaste månaderna: juli och augusti.

Om en pool inte har kristallklart vatten så ber vi våra gäster att använda vårt servicenummer omedelbart. Då skickar vi genast ut vårt underhållsteam fler gånger än de 1-2 gånger i veckan som annars är brukligt. Detta kan dock inte tillämpas om ärendet gäller löv som ev. blåst ner i poolen.

Vi skulle också vilja betona att i motsats till kommunala områdes-pooler så så är inte alla privata poler inhägnade och det är föräldrarna/vuxnas ansvar att hålla uppsikt på icke simkunniga/yngre barn i gruppen. ägaren av fastigheten, eller bokningsagenten kan inte hållas ansvariga för olyckor som sker i eller runt poolen, på grund av bristande simfärdigheter eller funktionshinder.

Vi ber våra gäster att inte ha glas i närheten av poolen, eftersom krossat glas i poolen resulterar i att den måste rengöras och dräneras, och kostnaden tillfaller den som hyr, eller hyrt, bostaden då glaset krossades.

Nödkontakt
Vi siktar på att erbjuda den allra båsta kundservicen i alla lågen. Når så år möjligt gör vi allt för att se till att ni har en semestervistelse befriad från bekymmer.

Kontoret år öppet från måndag till fredag 10-19 och lördagar 10-14. Om inte saken gåller ett nödlåge uppskattar vi om ni ringer till oss under kontorstider.

Ett nödnummer som du kan anvånda dygnet runt kommer att finnas tillgångligt samt i fastighetens informationsbroschyr. I håndelse av en riktig nödsituation eller att något oförutsett hånder som gör att du behöver hjålp så ska du ringa detta nummer.Vånligen observera att du kommer behöva låmna ett meddelande om orsaken till att du ringer inte beror på någon av följande riktiga nödsituationer, ring då istållet vårt kontor under våra arbetstider:

Personlig skada eller olyckshåndelse
Intagning på sjukhus.
Akutsjukvård
Rån.

För att det inte ska råda några missförstånd, om du tappar nycklarna, eller om du låser dig sjålv ute, eller om du låmnar nyckeln i låset och stånger dörren så att den stångs, dessa eller liknande håndelser år inte nödhåndelser. Nycklarna ska alltid låmnas i i nyckelskåpet på utsidan når du låmnar fastigheten för att utesluta dessa eventualiteter.

Vånligen anvånd endast nödnumret till nödsituationer (se ovan). Samtalet till detta nummer kråver att du tydligt artikulerar problemet och refererar till ditt bokningsnummer. Om samtalet rör ett årende som inte år akut och problemet kan åtgårdas under normala arbetstider så reserverar vi oss råtten att inte omedelbart svara på samtalet. Nödnumret år: (0034) 661 308 516.

Byggprojekt i området
Det är oundvikligen så att vissa områden kommer att befinna sig i expansiva faser och ibland kommer det att pågå byggprojekt. Ibland händer det att myndigheterna, utan förvarning, ger tillåtelse att till exempel renovera fasader eller närliggande vägar. Tyvärr ligger sådana här händelser bortom vår kontroll, men om vi får besked om eventuella renoveringar eller byggnationer i förväg så kommer vi att meddela er detta.

Ändringar av oss
Om det osannolika sker att vi måste ändra på era semesterplaner på grund av omständigheter som ligger bortom vår kontroll så är detta mycket beklagligt, men vi måste förbehålla oss rätten att göra det. Vi inser att vårt rykte är beroende av att ni har en trevlig semester under er vistelse hos oss och vi gör alltid vårt yttersta för att vi inte ska behöva störa era semesterplaner. Om vi inte kan erbjuda dig en alternativ fastighet kommer vi att återbetala den hyra pengar minus 20% icke-pant. Vi är inte ansvariga för kostnader för flyg som kan ha bokats i samband med bokningen. Varje skriftlig priset bekräftelse kommer också att hedras även om egendomen priset därefter har ökat, eftersom fastighetsägare har rätt att ändra sina priser om de vill. Alla skrivna bekräftelser av priset kommer efterlevas även om uthyrningspriser har höjts i ett senare skede, eftersom husägarna har rätten att ändra priset om de så önskar.

Transport
Om en taxi (eller annan typ av transport) bokas via THR antingen till eller från flygplatsen till ditt boende så gäller följande: ni debiteras hela summan även om ni inte dyker upp i tid för resan. Om ni avbokar resan minst 6 timmar innan avfärd så dras en avbokningsavgift på 15 Euro. Avbokar ni resan senare än 6 timmar innan avfärd debiteras ni hela summan.

Försenade flyg/personlig incheckning
Om ni har bokat personlig incheckning (personal check in) så gäller följande: Var vänlig och ring din personliga inchecknings-kontakt när ni lämnar flygplatsen i Malaga.

Om ditt plan är försenat mer än 40 minuter, eller om ditt val av transfer är mer än 40 minuter försenat, ring nödnumret som du fått av oss och informera vår incheckningspersonal. Om du inte informerar vår personal som väntar på dig om att du blir mer än 40 minuter sen, till den plats ni i förväg kommit överens om att mötas på, tillkommer en extra avgift på 15 Euro.

Försäkring:
Vi rekommenderar att varje medlem i ert resesällskap försäkrar sig ordentligt. Vi kan inte ta ansvar för eventualiteter som skulle ha täckts av en sedvanlig reseförsäkring.

Gruppbokningar
Vi har rätt att neka bokningar för partier av 4 eller fler personer av samma kön. Vi accepterar inte gruppbokningar där samtliga är under 25 år.

Vinter-bokningar
För bokningar som sker mellan 1 oktober och 30 april, i bostäder som har AC med myntbetalning, är det inte tillåtet att köpa eller använda externa nedkylningssystem utan att först ha fått godkännande av ägaren till bostaden. Om det krävs extra nedkylning eller värme måste ni först kontakta oss. Vi tar kontakt med ägaren och gör vårt bästa för att denne ska godkänna extra utrustning. Om den som hyr bostaden inte först får ett godkännande för sina nedkylnings- eller uppvärmnings-apparater så kommer denne faktureras den extra kostnaden för gas och elektricitet. Denna kostnad överstiger normala vinterkostnader eftersom kostnaden för icke godkänd utrustning tillkommer. För att undvika missförstånd: kostnaden för elkonsumtionen tillfaller den som hyr lägenheten. THR kommer att ta betalt av gästen i förskott för elförbrukningen, till en summa av 80 € per månad för en bostad med 1 sovrum. Elkostnader som dras i förväg för en bostad med 2 sovrum är 110 € respektive 150 € för en bostad med 3 sovrum. Detta görs genom att vi debiterar gästens registrerade kreditkort. För vinter-bokningar 4 veckor eller längre ber vi våra gäster att byta ut glödlampor som går sönder under vistelsen. Vi rekommenderar inte att ni använder er av kinesiska butiker eftersom glödlamporna som säljes i dessa butiker håller låg kvalitet, och de håller bara i ett par dagar.

Om du vill framföra klagomål
Om du har ett klagomål måste du följa denna procedur:

Kontakta oss så snabbt som möjligt med en detaljerad beskrivning av vad du är missnöjd med.

Det är viktigt att du inte flyttar till ett alternativt boende utan att ha gett THR alla möjligheter att hjälpa dig att lösa ett problem eller klagomål från din sida. Om du ändå bokar annat boende utan vår vetskap förbehåller vi oss rätten att inte utfärda kompensation.

Vi behöver rimligt med tid på oss att agera/åtgärda problemet. Var snäll och ha överseende med att det kan ta längre tid att få tag i till exempel elektriker och rörmokare i Spanien jämfört med hemma.

När du kommer hem så måste du sammanställa ett skriftligt klagomål till oss innan 7 dagar från avresedagen hem.

Vi kan inte ta på oss ansvaret för skador, förluster eller andra besvikelser som vi inte givits rimlig möjlighet att åtgärda (7 dagar).

I händelse av att det uppstår en tvist så har Teamstar Holiday Rentals rätten att föra saken till domstolen i Torrox, Malaga, Spanien.

För att sammanfatta:
Vissa av föregående punkter kanske verkar lite överflödiga, rentav besvärliga, men det är inte vår avsikt. Det är bokningsvillkor som vi tagit fram i syfte att illustrera kontraktsvillkoren mellan våra hyresgäster, bostadsägare och oss som agenter. Om du vill diskutera eller om du tycker någonting verkar oklart är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst. De svenska representanterna på www.nerja-uthyrning.se hjälper gärna till med översättning mellan er och den engelska kundtjänsten.

E-post-kommunikation/skydd av personlig data
Observera att din e-post och personliga information sammanställs i en automatisk fil, vars ansvar åligger Team Property Group 2000 S.L, i syfte att underlätta administrationen och kommunikationen med de individer som detta berör. Datan delas inte med tredje part. Du kan utöva dina rättigheter till att få tillgång till, korrigering av, avbokning och bestridande genom att skriva till Team Property Group S.L. Calle Carabeo 77 bajo, 29780 Nerja, MÁLAGA. Vänligen notera att denna adress är Team Espanas säljkontor, och kontoret är inte på något sätt kopplat till uthyrningsverksamheten på annat vis än att de tillhör samma övergripande företag.

Svenska kunder, observera att inom EU är det sedan 2015 det lag på att alla former av datalagring måste framgång på ett "tydligt" (det är ju snarare så att det snarare förvirrar) sätt på webbsidor, etc. Det är alltså inget konstigt med denna "automatiserade fil". Vi och Teamstar följer europeiska, brittiska och svenska lagar (som PUL), regler och allmän praxis. Ni kan tryggt boka via oss.

Taxering
Vi uppmanar ägare av bostäder att följa skatteråd från en auktoriserad revisor, eller skattekonsult. Teamstar eller spanskafastigheter.se har inte möjlighet att ge ägarna skatteråd.


Vad "erbjuder" och vad "vi inte kan erbjuda"



Som en förmedlare av över 140 fastigheter på den fantastiska östra sidan av Costa del Sol finns det massor som vi kan erbjuda dig. Det finns dock också ett antal saker som vi helt enkelt inte kan erbjuda. För att göra livet enklare, har vi sammanställt en kort sammanfattning av vad vi erbjuder respektive inte har möjlighet att erbjuda. Observera att hur ovanliga, festliga eller helt bisarra några av dessa punkter kan tyckas verka, så är de baserade på verkliga fall. Så vi ber inte om ursäkt för att lista dem!

Vi erbjuder :
Vi beställer taxi till flygplatsen under våra öppettider (mån-fre: 10-7, lör: 10-2)
Vi svarar på jourtelefon 24/7
Vi levererar en flaska skumpa för återkommande kunder!
Vi tar betalt för nödsamtal som skett utanför vår normala arbetstid för icke brådskande ärenden/nödsituationer

Icke brådskande ärenden inkluderar men är inte begränsade till följande exempel:
- Begär att vi att beställa en pizza
- Begär att vi ska beställa en taxi
- Rapportering av TV:n inte fungerar
- Rapportering av att hundarna i landet är av den skällande typen, och andra liknande exempel

Vi tar betalt för borttappade nycklar eftersom en förlorad nyckel kräver ett nytt lås
Vi lämnar dina passuppgifter till myndigheterna (Det är lag på det)
Vi erbjuder en personlig incheckning till bostaden om så önskas (för en mindre avgift)
Vi erbjuder extra-nycklar om flera i sällskapet vill ha en egen nyckel (mot en € 20,00 deposition, som återbetalas)

Vi erbjuder utflykter
Vi erbjuder självhushåll, men med detta också menas självhushållning och inte catering för större sällskap
Vi levererar en toalettrulle per badrum vid ankomst!
Vi erbjuder extratjänster som flygplatsparkering, transfer, försäkringar, etc. (som kan beställas via vårt bokningsformulär)

Vi bäddar era sängar m ed fräscha sängkläder lagom till er ankomst
Vi står för en stor och en liten handduk för badrummet, samt en kökshandduk
Vi löser fastighetsrelaterade problem (vi har ett team med fastighetsskötare )
Vi levererar tårtor till dörren vid födelsedagar eller andra festliga tillfällen (mot en avgift)

Vi erbjuder sena utcheckningar (för en liten kostnad)
Vi delar ut illustrerade anvisningar till din semesterbostad
Vi lovar att göra vårt bästa för att du får en fantastisk semester i en av våra bostäder!
Vi kan skriva ut boardingkort och andra resehandlingar (€ 1,00 per kopia)
Vi inser att du har ett val


Vad vi inte kan göra:
Vi kan inte erbjuda förvaringsutrymme för våra semesterfirares kvarlämnade tillhörigheter. Vi behåller dem upp till 2 veckor, och därefter skickar vi dem (på kundens begäran och på egen bekostnad) tillbaka till önskad adress. Om det inte finns någon begäran kring detta skickar vi tillhörigheterna till en lokal cancer-fond.

Vi kan inte skicka dina kreditkortsuppgifter till tredje part då vi följer alla lagar och regler kring förvarandet av era uppgifter.

Vi tar inte emot ansökningar om flygplatstransfer efter 20:00
Vi inte beställa lokal taxi (från restaurang till villa)
Vi tar inte betalt för samtal till vår nödtelefon i händelse av en nödsituation

Nödsituationer och brådskande ärenden inkluderar men är inte begränsade till följande exempel:
- Om du har låst dig ute
- Om du har blivit sjuk och behöver en läkare
- Om du har förlorat din plånbok etc
- Om du har inbrott (mycket osannolikt)
- Om du råkat ut för en olycka

Vi tar inte ansvar för fågelbon, geting bon, skällande hundar på landet, vilda katter (och vi föreslår inte att du matar dem), strömavbrott, leveransproblem vad det gäller vatten, kommunala eller privata byggnadsrenoveringar som kan pågå i närheten.

Vi levererar inte hyrbilar, DVD, dataspel, barnvagn, cyklar, mobiltelefoner, förlängningssladdar, hårtorkar, parasoller, sopsäckar, videokameror, tofflor, morgonrockar, brand-tändare, rengöringssvampar, rengöringsmaterial, kol, extra toalettrullar, diskmaskinpulver, etc.

Vi kan inte hjälpa till med representation
Vi tar inte kontant-depositioner
Vi har inte kontroll över vädret (tyvärr!!)
Vi delar inte ut facklor för att läsa våra nyckel-kassaskåp på natten med…
Vi delar inte ut ved att elda med under de kallare månaderna


Hitta bostad
Ingen tid över att söka efter bostad? Vi gör det åt dig! Allt du behöver göra är -
Att ange vad du letar efter >>
Kommentarer
Se vad våra kunder har att säga om oss och våra hus för uthyrning, och hur de gillade semestern i Nerja.
Uthyrnings-kommentarer >>
Nerja med omnejd
Läs mer om Nerja och vad orten har att erbjuda, samt Frigiliana, Torrox, etc.
Bästa stället på kusten >>
Extratjänster
Ta fördel av våra tilläggstjänster under semestern.
Utflykter, etc >>
Spanska fastigheter.


Property for sale in Nerja.

Nerja property for sale >>
© nerja-uthyrning.se All Rights Reserved.